Stefan Schumacher

Fortstr. 7, 76829 Landau

Address

Building I, Room 1.09, Ground Floor

Office Hours

Schumacher, Stefan; Roth, Jürgen (2013): Self Generated External Representations in the Case of Fractions. In: Lindemeier, M.; Heinze, A. (Eds.): Proceedings of the 37th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, July 28 – August 02, 2013, Volume 6, PME 37, Kiel: Germany, p. 266

 

Schumacher, Stefan; Roth, Jürgen (2013): Bruchzahlbegriff und Bruchrechnung − Grundvorstellungen im Schülerlabor erarbeiten. In: Greefrath, G.; Käpnick, F.; Stein, M. (Hrsg.): Beiträge zum Mathematikunterricht 2013, WTM-Verlag, Münster, S. 926-929

Schumacher, Stefan; Roth, Jürgen (2014): Darstellungskompetenz - Ein Schlüssel zum forschenden Lernen!? In: Jürgen Roth, Judith Ames (Hrsg.): Beiträge zum Mathematikunterricht 2014. Band 2. WTM-Verlag, Münster, 2014, S. 1123-1126

Schumacher, Stefan (2014): Kunstwerke als anschaulicher Zugang zur Bruchrechnung. In: Mathematik Differenziert. Heft 3-2014. S. 38-46.

Engl, Lisa; Schumacher, Stefan; Sitter, Kerstin; Größler, Matthias; Niehaus, Engelbert; Rasch, Renate; Roth, Jürgen; Risch, Björn (2014):
Entwicklung eines Messinstrumentes zur Erfassung der Protokollierfähigkeit – initiiert durch Video-Items. Erscheint in: Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, 2014

09/1996 - 07/1998: Johann Sebastian Bach High School Mannheim

 

08/1998 - 03/2006: Werner-Heisenberg-Gymnasium Bad Dürkheim - Graduation: Abitur (high school diploma)

04/2006 – 12/2006: Civilian service in the Dürkheim workshops of Lebenshilfe für geistig Behinderte e.V.

04/2007 – 03/2012: University of Koblenz-Landau -Campus Landau
Study of teaching at secondary schools with the subjects mathematics and social studies - Graduation: 1st state examination

Seit 04/2012: Scientific Associate at the Institute of Mathematics at the University of Koblenz-Landau - Campus Landau, in the working group Didactics of Mathematics (Secondary Schools)

04/2014 - 08/2014: 3rd-Cycle Erasmus student at the Institute of Educational Sciences, University of Lisbon.

Associated with

Projects and offers of the Working Group Mathematics Education (Sec.)

WG Didactics of Mathematics (Secondary Levels)