Aktuelle Veröffentlichungen

Löffler, P. (2023). Auftrieb mit dem Teilchenmodell vermitteln. In: MINT Zirkel - Zeitung für Mathematik | Informatik | Naturwissenschaften | Technik 12 (3), S. 10. Klett MINT GmbH. Stuttgart. https://mint-zirkel.de/2023/09/auftrieb/

 

Löffler, P., Kauertz, A. (2021): Kontext und Problemlösen – Eine Prozessanalyse. In: Progress in Science Education (PriSE) 4 (1), S. 36–45. DOI: 10.25321/prise.2021.1051.

 

Hettmannsperger, Rosa, Müller, Andreas, Scheid, Jochen, Kuhn, Jochen und Vogt, Patrik (zur Veröffentlichung angenommen). KTSO-A: Konzepttest-Strahlenoptik – Abbildungen. Entwicklung eines Konzepttests zur Erfassung von Konzepten der Lichtausbreitung, Streuung und der Entstehung reeller Bilder im Bereich der Strahlenoptik. Progress in Science Education 2020.

 

Pozas, M.; Löffler, P.; Schnotz, W.; Kauertz, A.(2020): The Effects of Context-based Problem-solving Tasks on Students’ Interest and Metacognitive Experiences. In: Open Education Studies 2 (1), S. 112–125. DOI: 10.1515/edu-2020-0118.

 

Scheid, Jochen; Müller, Andreas; Hettmannsperger, Rosa; Schnotz, Wolfgang (2019): Improving learners’ representational coherence ability with experiment-related representational activity tasks. Phys. Rev. Phys. Educ. Res. 15 (1), S. 81. DOI:  10.1103/PhysRevPhysEducRes.15.010142

 

Löffler, P., Pozas, M. & Kauertz, A. (2018). How do students coordinate context-based information and elements of their own knowledge? An analysis of students’ context-based problem-solving in thermodynamics. In: International Journal of Science Education (IJSE). DOI: 10.1080/09500693.2018.1514673

 

Scheid, J., Müller, A., Hettmannsperger, R. & Schnotz, W. (2018). Representational Competence in Science Education – from Theory to Assessment in: K. Daniel (Ed.) Towards a Framework for Representational Competence in Science Education.Models and Modeling in Science Education. Springer: Cham.